گفتوگو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توانیاب نمایش کار میکند محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد ...
گفتوگو با داور واقعهخوانی جشنواره میراث فرهنگی بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعهخوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامهریزی مدون و ساماندهیشده برای ادامه ...
ناصر آویژه، سخنگوی شورای هنری تالار هنر: تولیدات جدید و حضور پیشکسوتان در اولویت تالار هنر هستند ناصر آویژه، سخنگوی شورای هنری تالار هنر میگوید اجراهای نمایشی که تولید جدید باشند و هنرمندان پیشکسوتی که سالها در این عرصه کارکردهاند و سابقه کارگردانی بسیاری ...
گفتوگو با طیبه کریمی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات» در کشور ادبپروری چون ایران، اجرای تئاتر فیزیکال سخت است طیبه کریمیدولتآبادی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات»، با اشاره به پیشینه شعر و ادب در کشورمان و اخت بودن تماشاگران با نمایشهای دیالوگمحور، اجرای آثار فیزیکال را ...
گفتوگو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توانیاب نمایش کار میکند محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد ...
گفتوگو با داوود کیانیان «نمایش خلاق»؛ نمایشی فرآیندمحور با مخاطبانی که بازیگرانش هستند داوود کیانیان، نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت تئاتر ضمن اشاره به تفاوت ساختار، اجرا و همچنین رده سنی مخاطبان در نمایش خلاق با تئاتر خلاق، نمایشهای تولیدشده در این ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان «سالومه» بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد بابک پرهام، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مبلغ بلیتهای تئاتر و هزینههای تولید این هنر نیاز به سیاستهای حمایتی مانند سیاست تشویق مالیاتی دارد، ...
کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه رنج میبرد مهدی زندیه و آیدین تمبرچی، کارگردانان نمایش «فراموشی» درحالیکه این اثر را پرداخت متفاوتی از اشکال نسیان و فراموشی به لحاظ اجتماعی، روانشناختی و روابط بین فردی ...
نگاهی به نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته و کار «حسین تفنگدار» در مسلخ عشق جز نکو را نکشند سید علی تدین صدوقی: نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» همانگونه که از نامش پیداست، در مورد زنان شاهنامه است تا مردان آن، زیرا حسین تفنگدار در جایگاه نویسنده و ...